Duben 2019

Malá Skála - Vranov

25. dubna 2019 v 15:48 Výlety

Zřícenina skalního hradu Vranov-Pantheon je se svou délkou téměř 400 m považována za nejdelší a nejkomplikovanější v ČR. Dominuje jí novogotický letohrádek důmyslně vsazený do skalního masivu - u něj také začíná naučný prohlídkový okruh, vedoucí až na skalní vyhlídku U Kříže. Vranov-Pantheon se nachází na strmém skalním útesu při pravém břehu řeky Jizery v obci Malá Skála ...
...uf,to byl kopec nahoru,ale ty výhledy...

...a na tomto krásném místě končí náš celodenní výlet.Více smajlíků ke stažení

Besedlické skály...

25. dubna 2019 v 7:11 Výlety
Přestože jsou Besedické skály jedním z menších skalních měst Českého ráje, patří k nejkrásnějším místům této oblasti. Besedické skály jsou tvořeny dvěma od sebe oddělenými skalními městy Kalich a Chléviště, které jsou propojeny řadou turistických stezek.
Tak to bylo nádherné skalní bludiště,člověk se musel držet značek,jinak by tam lehce zabloudil.

při cestě jsme zastavili na Kozákově,rozhledna byla ale zavřená a pěkně to tam fičelo.

a příště Vám ukážu ještě jedno krásné místo...

Riegrova stezka

24. dubna 2019 v 20:51 Výlety
Riegrova stezka je 3,5 km dlouhá naučná stezka, vedoucí z městské části Bítouchov - Semily do Spálova. Trasa stezky návštěvníky provází po pravém břehu řeky Jizery . Riegrova stezka je zčásti vylámaná ve skále, a také vede čtyřmi skalními tunely. Nejatraktivnějším úsekem stezky je skalnatý kaňon, který zpřístupňuje 77 m dlouhá visutá lávka (galerie) umístěná 6 m nad řekou - skalní bloky zde dosahují výšky až 40 m.
Více smajlíků ke stažení
Tak to byla první zastávka našeho celodenního výletu.
Auto jsme zaparkovali v Semilech a vláčkem dojeli do Spálova.I s přestupem v Železném Brodě cesta trvala16 minut.Proti proudu řeky jsme se vydali po stezce zpět do Semil.Krásná,nenáročná procházka.Po ránu a bez lidiček,bylo slyšet jen řeku a ptáčky.

pokračování příště...

Kopřivová šťáva...

7. dubna 2019 v 18:40 Recepty
Začínají růst kopřivy,tak je čas na jarní očistnou kůru.Kopřiva dvoudomá je jedna z nejlepších léčivých rostlin.
ŠŤÁVA Z KOPŘIV

Ahojky a pohodový celý příští týden.

Makový závin...

2 dl mléka
1 polévková lžíce rumu
skořicový cukr

Do větší mísy dáme 2.5 dl vlažného mléka, rozehřáté máslo (100 g), 1 vejce, 500 g polohrubé mouky, 1 balíček sušeného droždí, 100 g moučkového cukru a 1/2 lžičky soli.

Důkladně těsto propracujeme. Těsto musí být krásně hladké a nelepit se na stěny mísy. Těsto zakryjeme utěrkou a necháme v teple vykynout.

Připravíme makovou náplň. Umeleme mák, svaříme s mlékem, vanilkovým cukrem, rumem a krupicovým cukrem. Necháme ho asi 10 minut vařit za stálého míchání. Potom ho odstavíme z plotny a vmícháme skořicový cukr.

Těsto na vále rozdělíme na 2 díly. Jeden díl rozválíme na plát silný asi 5-7 mm a potřeme 1/2 makové náplně a těsto zavineme. Stejně tak si připravíme druhý závin.

Makové záviny dáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme je kynout asi 1/2 hodiny. Potom je potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme v předem vyhřáté troubě na 180°C, přibližně 30-40 minut do zlatohněda.

Makové záviny vyjmeme z trouby, necháme vychladnout, potom je nakrájíme a posypeme práškovým cukrem s vanilkou.

Na letišti...

7. dubna 2019 v 15:24 Výlety
...ne přímo v Ruzyni,ale v Kněževsi na valu,který je nově zrekonstruovaný a je přímo u hlavní dráhy.
Jestli rádi pozorujete letadla,tak to je to pravé místo.

Blog založen v dubnu 2011

Děkuji za návštěvu a zanechání milých komentářů